Home > Uncategorized > Concept ‘Geef de aarde door” voor het WNF

Concept ‘Geef de aarde door” voor het WNF

Opdracht
De opdracht die wij kregen van het WNF was als volgt: Hoe zorgen we ervoor dat de huidige WNF-friends ook WNF-Promoter worden. Wij willen dit probleem zowel online als offline aanpakken.

Aanpak
Hoe willen wij dit doen? Ten eerste via de online formats als Facebook. Hier zit immers het overgrote deel van de WNF-friends en ook onze doelgroep met de leeftijd van 20 tot 30 jaar oud. De Facebookpagina van het WNF geeft ons de volgende cijfers: 70.282 personen vinden de WNF pagina leuk en 9.185 praten hierover.

Waarom?
Onze achterliggende gedachte is het feit dat het is eigenlijk zonde is dat je de pagina van het WNF wel “Liked” maar er vervolgens weinig tot niets meer mee doet. Dit kan anders!

Concept idee
Ons idee is dan ook de WNF aanpak te hanteren in ons eigen concept, namelijk de WNF-friend te activeren, te verbinden en ten slotte de Friends achterban te laten groeien. Samen sta je tenslotte sterker.

Bereik
We willen de doelgroep voornamelijk online bereiken via de al bestaande WNF-Facebook pagina. Hier zal de campagne worden gestart door een bekend persoon zoals de WNF dit al vaker heeft gedaan. Denk aan Doutzen Kroes of Carice van Houten. Deze persoon heeft een wereldbol vast in de vorm van een ballon of strandbal en zegt: Ik geef de wereld door, omdat… Maak deel uit van deze campagne en kom op televisie.

Vervolgens worden de WNF-friends aangespoord deze zin ook te beantwoorden en de ‘wereld’ in dit geval letterlijk door te geven aan een andere WNF-friend die ook deze zin zal beantwoorden. Een ieder die dit doet zal zichzelf filmen of een vriend, collega, broer of zus dit laten doen. De filmpjes worden vervolgens geüpload op de WNF-Super promoter website waar deze kunnen worden gedeeld op Facebook om een ander aan te sporen dit zelfde te doen en de aarde door te geven.

Ook offline zal deze campagne worden gepromoot doormiddel van posters en de vraag: Ik geef de wereld door omdat… Deze posters zullen vervolgens verwijzen naar de Facebook pagina en zal de doelgroep hopelijk aan het denken zetten en uiteindelijk aansporen tot het meedoen aan deze campagne.

Stappen
•De doelgroep zal worden geactiveerd door zelf een filmpje te maken en de zin te beantwoorden. Iedereen beschikt tegenwoordig wel over een smart Phone, webcam of ander apparaat waarmee gefilmd kan worden.
•De doelgroep zal worden verbonden doordat de filmpjes letterlijk aan elkaar worden gezet en mede doordat het sociale netwerk groter en groter zal worden
•De doelgroep zal vervolgens groeien doordat het gedeeld en geliked word waardoor het aantal nieuwe deelnemers en WNF-friends zal toenemen.

Conclusie
De slagzin van het WNF zal in dit geval letterlijk worden gebruikt en deze campagne. Een compilatie van de beste antwoorden op de vraag zal worden gebruikt in een officiële WNF commercial op de televisie. De deelnemers worden gestimuleerd mee te doen om op deze manier een echte bijdrage te kunnen leveren aan het werven van positieve aandacht die oprecht en persoonlijk overkomt. De afvallende en overige campagne filmpjes zullen worden gebruikt op het internet voor het zelfde doeleinde. Met deze aanpak activeren, verbinden en laten we de WNF-friends groeien.

Deze campagne zal persoonlijk, oprecht, eerlijk en goedkoop te produceren zijn waardoor de kijker zich meer kan inleven dan in sommige al bestaande campagnes die hedendaags gevoerd worden.

Soortgelijk concept:
http://www.froot.nl/posttype/froot/wat-is-jouw-favoriete-herinnering

Advertenties
Categorieën:Uncategorized
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: