Home > Media > Tweet voor korting!

Tweet voor korting!

 

 

American Express heeft bedacht hoe je met het gebruik van je eigen Tweets leuke aanbiedingen krijgt.

Het credit card bedrijf heeft onlangs een website gelanceerd waarmee je via Twitter een rekening kan hebben en zo dus heel gemakkelijk kan betalen. In Amerika komt dit al erg op en wordt het steeds meer een rage. Het betalen wordt zo dus heel erg gemakkelijk.

American Express, Twitter en Foursquare werken voor dit project samen om te zorgen dat het ook echt uitgevoerd kan worden. Je tweet waar je van houdt, en dit wordt dan naar je Amex kaart gestuurd. Zo kun jij de volgende keer als je gaat shoppen een korting te pakken krijgen. De video die hierboven te zien is legt dit gehele proces uit.
Om te testen of dit echt werkt tweette ik #Amexcoffee. En ja hoor ik kreeg gelijk via Twitter de aanbieding om mijn American express card te linken en zo in de toekomst nog meer aanbiedingen te krijgen.

Conclusie

De microtrend in dit verhaal is Twitter zelf. Iedereen tweet over de dingen waar hij of zij van houdt.

De maxitrend richt zich op de consument. De consument  met Twitter kan snel en gemakkelijk allemaal kortingen te pakken krijgen. Het enige wat hij hiervoor hoeft te doen is de American express kaart te synchroniseren.

De megatrend richt zich op de maatschappij. Twitter wordt steeds populairder en in Amerika beschikt bijna iedereen hier al over. Iedereen met een Twitter account Tweet over de dingen waar hij wel en niet van houdt. Zo kan dit proces van kortingen pakken makkelijk geïntrigeerd worden.

Dit idee zou dus zeker goed kunnen werken als steeds meer mensen het accepteren dat ze hun American express gegevens koppelen aan Twitter. Een nadeel voor ons als Nederlanders is dat er nog niet overal Amex geaccepteerd wordt. In Amerika wordt dit systeem steeds populairder, ik denk dat als ze voor europa ook zoiets kunnen bedenken het zeker gaat werken hier. Want hoe makkelijk kan het zijn? Tweet waar je van houdt, en het kan je geld besparen! Wie wil dat nou niet?

Bronnen

 http://www.youtube.com/watch?v=0B-Km9vAIwo&feature=player_embedded

 http://mashable.com/tag/twitter/

 http://mashable.com/follow/topics/american-express/

https://sync.americanexpress.com/twitter/Index?AspxAutoDetectCookieSupport=1

 http://mashable.com/2012/04/19/hot-media-trends/

Advertenties
Categorieën:Media
  1. orlandokievit
    26 september 2012 om 13:15

    Dit is al een gebruik want bij sterren gebeurd dit al enige tijd. Zo wordt Charlie Sheen betaald om op zijn officiele Facebook en zijn Twitter account posts de lucht in te sturen met promotie. Bijvoorbeeld #coca cola ,… yeah! Deze beloningen varieren van 200 tot 25000 dollar per bericht. Het bedrijf ad.ly die regelt de sterren voor de bedrijven. Check de site maar eens : http://adly.com Met een persoon bereik je natuurlijk een groot aantal mensen sommige artiesten hebben tien miljoen likes/followers die in een keer allemaal bereikt worden dan. Ze worden dan een “Influencer”. En zo deed Kim Kardashian het ook; “It’s never too cold to show a little ankle…Check out @OldNavy and their super cute ankle jeans http://jol.ly/0rLI #ad,” die 43 keer werd ge-retweet.

    Sommige mensen vinden het maar een naaistreek van de artiesten die hun fans opzadelen met allerlei waardeloos promotiemateriaal, maar aan de andere krant krijgen ze altijd wel spam van hun vrienden. #Kijk eens naar dit grappig filmpje!! enzovoorts. Een social media vorm van Celebrity Endorsement, alleen uitkijken want zo werd afgelopen jaar Charlie Sheen in verband gebracht met coke en werd hij uit two-and-a-half man gekickt.

    Social Media zorgt voor allerlei nieuwe en innovatie bedrijven die op de markt inspelen. Goed voor de werkgelegenheid en nu dus ook voor de consument die er kortingen mee kunnen verdienen, alleen in mindere mate natuurlijk want zij hebben lang niet zoveel invloed als Charlie Sheen.

  2. nikkivanoutheusden
    20 oktober 2012 om 12:07

    Het was inderdaad, zoals Orlando al zei, te verwachten dat er ook op social media kanalen reclame zou komen van bedrijven. Facebook is daar natuurlijk al langere tijd mee bezig. En dat Twitter dat nu ook doet is een logisch gevolg. Wel grappig dat ze niet daadwerkelijk adverteren maar echt opgaan in de functies van Twitter en daar op inspelen.
    Dat ze daar onder andere celebs voor gebruiken is natuurlijk een hele slimme keuze gezien ze een onwijs grote achterban hebben, die allemaal maar wat te graag op hun favoriete celeb willen lijken en dezelfde producten willen gebruiken.

    Doormiddel van een tweet korting krijgen is natuurlijk een onwijs goede manier om ook veel volgers op te bouwen voor je bedrijf via Twitter. We kunnen tegenwoordig natuurlijk alles met onze smartphone en waarom dus ook niet de ‘kortingsbonnen’ bemachtigen. Voorheen deden we dit door ze uit de krant te knippen en nu via een tweet. Betalen is tegenwoordig ook al mogelijk via je telefoon en ik denk dat we in de toekomst niet veel meer nodig zullen hebben behalve een telefoon!!

  3. 26 maart 2013 om 23:16

    Dit soort online marketing acties kan ik zeker wel waarderen. De leukste zijn toch degen die spontaan ontstaan zoals tussen twix en oreo (http://www.lindamagazine.nl/nieuws/twittergevecht-tussen-oreo-en-kitkat/).
    Deze actie van twitter en amex is ook leuk, maar voornamelijk handig. Want wie houdt er inderdaad nou niet van korting? En dat terwijl je er maar iets kleins voor hoeft te doen. Het is een slimme manier van twitter en amex om snel naamsbekendheid te genereren.
    Dat dit in Nederland nog niet zo mogelijk is is erg jammer. Dit komt misschien ook doordat twitter hier een stuk minder populair is. Wel zie je dit soort gelijke acties nu terug komen op facebook. Wanneer je een pagina van een winkel of restaurant volgt en deze posten acties, deze kan je deze claimen en hiermee korting ontvangen. Dit gebeurd alleen wel via eigen initiatief van de winkel of het restaurant zelf. Maar ook de online kortingcodes in Nederland komen langzaam op!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: